„Nowoczesna edukacja w gminach Wisznia Mała i Oborniki Śląskie” nr RPDS.10.02.02-02-0009/18
Nowoczesna edukacja w gminach Wisznia Mała i Oborniki Śląskie
Gmina Wisznia Mała po raz 4 w ciągu ostatnich 3 lat pozyskała dofinansowanie w wysokości 2 MLN zł na realizację projektu dla szkół. Dzięki zaangażowaniu pracowników Urzędu Gminy i naszych szkół po raz kolejny nasz projekt zajął pierwsze miejsce spośród 30 złożonych wniosków.
Projekt pn. „Nowoczesna edukacja w gminach Wisznia Mała i Oborniki Śląskie” jest współfinansowany ze środków budżetu państwa i Unii Europejskiej w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego projektu
Projekt będzie realizowany od września 2019r. do czerwca 2021r. Zajęcia dla dzieci planujemy rozpocząć w październiku 2019r.
W projekcie będą mogły wziąć udział wszystkie dzieci z Naszej Gminy będące uczniami SP Kryniczno, SP Psary, ZSP Szewce i ZSP Wisznia Mała. W ramach projektu uczestnicy będą mogli skorzystać z licznych zajęć dodatkowych:
- Matematyki
- Matematyki wyrównawczej
- angielskiego
- Nauk przyrodniczych (w tym biologii, chemii, geografii, fizyki)
- Robotyki
- Logopedycznych
- Korekcyjno-kompensacyjnych
- Opieki psychologa
- Doradztwa zawodowego (klasy 7-8)
Zajęcia dodatkowe nie będą kolidować z obowiązkowymi zajęciami lekcyjnymi uczniów. Zakładamy przeciętnie od 1 do 2 godzin w tygodniu po 45 min od października do czerwca.
W ramach projektu przewidziano też wsparcie stypendialne dla najzdolniejszych uczniów grupy wiekowej z klas od 5 do 8, po 10 z każdej szkoły realizowane od następnego roku szkolnego. Jednym z warunków uzyskania stypendiów jest uczestnictwo w projekcie w obecnym roku szkolnym. Stypendia będą wpłacane przez 10 m-cy po 100 zł miesięcznie.
Ponadto projekt przewiduje 108 godzin wyjazdowych zajęć pozaszkolnych dla każdej z gmin (Wisznia Mała i Oborniki Śląskie), dedykowane w pierwszej kolejności uczestnikom zajęć przyrodniczych. Wg planu ma to być 9 wyjazdów i 120 uczestników na każdą gminę, czyli ok. 30 uczniów z każdej szkoły w gminie Wisznia Mała. Będą to zajęcia teoretyczne i praktyczne w laboratoriach, stacjach badawczych jednostek naukowo-badawczych oraz innych podmiotach dysponujących stosownym potencjałem np.
- Muzeum Przyrodnicze i ogród botaniczny;
- Wrocławski Ogród Zoologiczny;
- Uczelnie Wyższe i ich stacje badawcze.
HARMONOGRAMY:
-
Matematyka:
- Klasy 1-3:
- Monika Małecka – Z9/212
- Elżbieta Szymanowicz – Z9/213
- Agnieszka Nowicka-Kikut – Z9/214
- Klasy 4-8:
- Sylwia Dudziak-Kamieniarz – Z9/215
– Z9/216
- Agnieszka Maksimow – Z9/217
– Z9/255
- Urszula Owczarek-Duplaga – Z9/218
– Z9/219
- Matematyki wyrównawczej
- Klasy 1-3:
- Monika Małecka – Z9/220
- Elżbieta Szymanowicz – Z9/221
- Agnieszka Nowicka-Kikut – Z9/222
- Klasy 4-8:
- Sylwia Dudziak-Kamieniarz – Z9/223
– Z9/224
- Agnieszka Maksimow – Z9/225
– Z9/226
– Z9/227